Rosa López
Així com un arbre es veu afectat per la qualitat de l’aire, l’aigua i el sòl en el seu mitjà, la salut emocional dels nens està determinada per la qualitat de les relacions íntimes que els envolten. … continuar llegint →
Rosa López
Així com un arbre es veu afectat per la qualitat de l’aire, l’aigua i el sòl en el seu mitjà, la salut emocional dels nens està determinada per la qualitat de les relacions íntimes que els envolten. … continuar llegint →
Títol: L’escola contra el món. L’optimisme és possible
Autor: Gregorio Luri
Edita: La Campana
ISBN: 978-84-96735-29-3
L’any 2008, Gregorio Luri, professor i filòsof navarrès establert al Masnou, va oferir a tota la comunitat educativa i a totes aquelles … continuar llegint →
Eulàlia Ruiz Farré
Al llarg dels anys, s’han utilitzat diferents terminologies per fer referència als nens amb un Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH) i hi ha hagut dificultats per definir i avaluar aquest trastorn. … continuar llegint →
Marta Rabasseda
Les lectures estan fetes de tot el que vivim o que podríem o voldríem viure. Aquesta és la clau del plaer de la lectura. … continuar llegint →
Rosa López Rodríguez
Escoltar és un procés psicològic que, partint de l’audició, implica altres variables del subjecte: atenció, interès, motivació, etc. És un procés molt més complex que la simple passivitat que associem al fet de “deixar de parlar” … continuar llegint →
Montse Abril
Cada vegada més, es fa evident la importància que té un bon ensenyament i aprenentatge lectoescriptor per al posterior èxit en els aprenentatges. Estudis realitzats evidencien com és d’important la consciència fonològica del propi llenguatge oral. Exercicis que estimulin … continuar llegint →
Josep Artigas Pallarés
La Marta té 8 anys, cursa tercer de primària. Fins als 6 anys va ser una nena juganera, una mica entremaliada, tan divertida que la seva alegria i bon humor contagiava les persones que es movien al seu voltant … continuar llegint →
Neus Martorell Dols
Una de les preocupacions dels pares amb fills que s’apropen als tres anys és que el seu fill encara no parli… De sobte, adonar-se que el seu fill arriba a aquesta edat i que diu molt poques paraules, que parla poc clar, que només parla en algunes situacions concretes, i que sovint … continuar llegint →