Canalitzar l’agressivitat: de l’emoció al pensament

Montse Ortiz Martín

Què podem fer quan l’agressivitat és ja manifesta? Què podem anar fent en el context educatiu? Concretament a l’aula, dia rere dia, “cara a cara”, què pot fer el mestre davant l’alumne que, envaït per l’emoció, i sense poder “traduir-la” en pensament, esclata en còlera agredint, trencat, destruint? … continuar llegint →

Accions i no paraules. Bones pràctiques de gènere en l’esport

Susanna Soler Prat – Anna Vilanova Soler

Avui en dia, sembla que en l’esport ja no hi ha discriminacions ni desigualtats per raó de sexe: ja no hi ha lleis que prohibeixin la pràctica esportiva de les dones, ni normes morals que ho considerin poc adequat. De fet, la pràctica esportiva es considera un dret de la ciutadania. … continuar llegint →

Olga Esteve. Doctora en Ciències de l’Educació, Professora titular de la Facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Pompeu Fabra

Marta Rabasseda Sánchez

La seva línia principal de recerca és la investigació educativa i més concretament l’àmbit dels processos d’aprenentatge, especialment pel que fa a l’aprenentatge autoregulat. A l’inici, va centrar la seva recerca en els processos d’aprenentatge de llengües estrangeres. … continuar llegint →