Títol original: Taare Zameen Par
Director: Aamir Khan
Any: 2007
Durada: 159 minuts
País: India … continuar llegint →
L’entrada a l’escola: temps per comunicar
Montserrat Garcia Pons
En aquest article vull parlar de com es pot afavorir el benestar emocional dels alumnes, de les famílies, dels mestres que participen en l’entrada matinal al parvulari de l’escola, a partir d’unes estratègies de comunicació positiva i d’unes condicions metodològiques que estimulen i asseguren un aprenentatge de … continuar llegint →
John Dewey
Equip de Redacció de PrisMa
Dono per suposat que totes les escoles mostren, en comparació amb les escoles tradicionals, un èmfasi comú en el respecte per la individualitat i per la llibertat incrementada, una disposició comuna per construir sobre la naturalesa i l’experiència dels nois que vénen a elles … continuar llegint →
Joan Vaello Orts. Psicopedagog, mestre i escriptor
Equip de Redacció de PrisMa
Com et definiries com a persona i com a professional?
Com a persona, penso que sóc tranquil i que tinc facilitat per automotivar-me i trobar reptes, que sóc més observador que agent, i que tendeixo cap al món interior més que a les relacions socials. … continuar llegint →
Model de centre sistèmic. Aplicació de la perspectiva sistèmica a l’organització d’un centre educatiu
Mercè Traveset i Vilaginés
Paraules clau: projecte educatiu de centre, organització, professorat, alumnat i currículum.
Un centre educatiu que apliqui els principis de la pedagogia sistèmica ha d’incloure algunes d’aquestes línies d’actuació en el seu projecte educatiu: … continuar llegint →
Una mirada alternativa al dèficit d’atenció a l’aula
Elizabeth Linares Pardo
Aquest article mostra la comprensió actual sobre el diagnòstic de dèficit d’atenció en els infants i l’impacte que té en l’àmbit personal, familiar i escolar. Proposa alguns elements que s’han de tenir en compte a l’hora d’organitzar i planejar les intervencions escolars. … continuar llegint →
Educant des de i per a persones lliures
Antonio Alcántara Alcántara
Els Centres Socioculturals són eines on la persona es percep “lliure” des del moment que adquireix protagonisme i és capaç d’analitzar la seva realitat per realitzar propostes pedagògiques per a la seva … continuar llegint →
Posem llenguatge a la nostra vida
Laura Domingo Fontova
El món actual va ràpid. Ens llevem i correm cap a la feina i tornem a casa amb les mateixes presses, i sempre amb la sensació que ens falta temps. Tot va més ràpid, fins i tot els nens creixen més ràpidament i aprenen les coses abans. … continuar llegint →