La mestra d’audició i llenguatge al parvulari. Detectar a temps les dificultats de parla i llenguatge ajuda a resoldre-les amb èxit

Montserrat Garcia Pons

Cal garantir la intervenció des de P3 fins a sisè dels Mestres d’Audició i Llenguatge (MALL) en centres escolars d’educació infantil i primària per tal d’assegurar un bon del desenvolupament del llenguatge i de la parla de l’alumnat des de la prevenció, la detecció, l’avaluació i el seguiment. … continuar llegint →

Encarna Pérez. Logopeda i doctora en psicologia Codirectora del Centre Psicopedagògic i de Logopèdia Santa Eulàlia

Marta Rabasseda Sánchez

L’Encarna Pérez és una apassionada de la seva feina. Logopeda i doctora en psicologia, alterna la docència universitària amb la pràctica logopèdica amb infants. Autora de diverses publicacions actualment dirigeix un grup de treball en la traducció i baremació en llengua catalana … continuar llegint →

Orígens del coneixement i la intel·ligència: perspectives històrica i evolutiva de les capacitats intel·lectuals. Present i futur

Dr. Àngel Guirado i Serrat

Què entenem per intel·ligència? Què són les Altes Capacitats (AC) i com es manifesten? Quina relació existeix entre intel·ligència i AC? Aquestes són grans preguntes que han originat també grans respostes al llarg de la història del coneixement. … continuar llegint →

Ensenyar a desitjar o desitjar ensenyar

Nelson Miguel Abaca Cornejo

Aquest article és només una temptativa d’abordar un tema tan complex i sofisticat com és el desig a les escoles. Sabent que en la història de l’educació hi ha hagut casos d’escoles que van optar per pràctiques àuliques en què es feia present el desig dels subjectes, intentarem reflexionar per a la resta de les institucions … continuar llegint →