Daniel Gabarró
Molts alumnes tenen greus dificultats per gestionar els seus sentiments. Això els fa patir. També els impedeix aprendre i mantenir relacions constructives. El malestar els bloqueja.
De fet, alguns d’aquests símptomes s’han aguditzat durant la pandèmia. I la incertesa actual encara ho agreuja més.
En aquest article us ofereixo un programa d’entrenament pràctic perquè els vostres alumnes aprenguin a governar la seva ment i els seus sentiments: boiraeditorial.com/ca/suport-covid-19
El resultat serà que mantindran la calma en la situació actual, però també veureu que seran més feliços i empàtics i que estaran més oberts a aprendre. Perquè quan la ment està calmada, la nostra relació amb nosaltres, amb els altres i amb els coneixements millora. A més a més, això generarà un ambient a l’aula més positiu.
En temps incerts com els actuals és clau oferir als alumnes eines per evitar que la ment sigui el seu pitjor enemic i que els seus pensaments els agredeixin.
Aquest programa d’entrenament està format per una sèrie de vídeos breus. Podeu veure cada vídeo directament amb els vostres alumnes o bé explicar-los-en el contingut vosaltres mateixos i, després, suggerir uns dies de pràctica per integrar-ho.
Com que els vídeos estan graduats i acompanyen l’alumnat per un procés de transformació concret i específic, veureu una clara millora al cap de poques setmanes.
El programa us acompanya pels cinc passos següents:
- Entendre com funciona la ment.
- Saber detectar pensaments falsos que ens fan patir.
- Entendre els vuit passos per superar els pensaments que ens maltracten.
- Entrenar-nos en cadascun dels passos per governar la ment i els sentiments.
- Obtenir eines complementàries clau: respiració, atenció i visualització.
El programa és molt senzill i eficaç. Apliqueu-lo gratuïtament a la vostra escola i veureu una millora tangible.
Si us sembla útil, compartiu aquest programa amb la resta del claustre i altres escoles. En la situació actual és una forma de ser realment útils.
Molts infants i adolescents han patit força per la situació de pandèmia i no han rebut suport per poder-la gestionar mentalment i emocionalment. Aquest programa és clau per acollir-los el proper setembre i durant el curs.
Amb aquest programa els donareu suport i aprendran a governar la seva ment i els seus sentiments. També significarà un important suport per al professorat, perquè veureu com millorarà l’ambient a l’aula i s’incrementarà la capacitat d’aprendre.
A més, aprendre a governar el seu interior serà un guany molt útil també pel futur dels alumnes: en una societat volàtil, incerta, complexa i ambigua com l’actual, els calen eines per poder gestionar les seves pors.
Gaudiu del programa d’entrenament gratuït.
Beneficieu el vostre alumnat.
Gràcies per ser aquí.
Daniel Gabarró
Mestre i psicopedagog
www.danielgabarro.com
En Daniel Gabarró és autor de cinc cursos de PrisMa (www.prisma.cat) reconeguts pel Departament d’Educació:
- DOMINAR L’ORTOGRAFIA: EL MÈTODE VISUAL (40 hores).
- CERCANT LA FELICITAT A L’AULA: AUTOCONEIXEMENT PER A DOCENTS (30 hores).
- CERCANT LA FELICITAT A L’AULA: EINES PER A DOCENTS (30 hores).
- ESCOLES SEGURES: ESTRATÈGIES PER PREVENIR I AFRONTAR EL BULLYING (40 hores).
- MÀRQUETING PER A ESCOLES (60 hores).
A Boira Editorial (www.boiraeditorial.com) també trobareu material realitzat o supervisat per en Daniel Gabarró:
- Quadern Dominar l’ortografia: ensenya el procés mental de la bona ortografia i redueix les faltes entre un 50 i un 80%.
- Sèrie de set quaderns Dominar els problemes matemàtics: ensenyen el procés mental per resoldre els problemes matemàtics.
- Quadern Dominar les taules de multiplicar: ensenya el procés mental per aprendre les taules amb la meitat de temps i esforç.
- I petits vídeos gratuïts per tractar temes clau a l’aula: la mort explicada als infants i adolescents, el bullying, la prevenció d’abusos sexuals, com explicar el divorci als infants…
Publicat al setembre de 2020 en el butlletí informatiu Estratègies en temps d’incertesa.