Com governar els sentiments durant la pandèmia? Programa d’entrenament pràctic per a l’alumnat

Daniel Gabarró

Molts alumnes tenen greus dificultats per gestionar els seus sentiments. Això els fa patir. També els impedeix aprendre i mantenir relacions constructives. El malestar els bloqueja.

De fet, alguns d’aquests símptomes s’han aguditzat durant la pandèmia. I la incertesa actual encara ho agreuja més.

En aquest article us ofereixo un programa d’entrenament pràctic perquè els vostres alumnes aprenguin a governar la seva ment i els seus sentiments: boiraeditorial.com/ca/suport-covid-19

El resultat serà que mantindran la calma en la situació actual, però també veureu que seran més feliços i empàtics i que estaran més oberts a aprendre. Perquè quan la ment està calmada, la nostra relació amb nosaltres, amb els altres i amb els coneixements millora. A més a més, això generarà un ambient a l’aula més positiu.

En temps incerts com els actuals és clau oferir als alumnes eines per evitar que la ment sigui el seu pitjor enemic i que els seus pensaments els agredeixin.

Aquest programa d’entrenament està format per una sèrie de vídeos breus. Podeu veure cada vídeo directament amb els vostres alumnes o bé explicar-los-en el contingut vosaltres mateixos i, després, suggerir uns dies de pràctica per integrar-ho.

Com que els vídeos estan graduats i acompanyen l’alumnat per un procés de transformació concret i específic, veureu una clara millora al cap de poques setmanes.

El programa us acompanya pels cinc passos següents:

  1. Entendre com funciona la ment.
  2. Saber detectar pensaments falsos que ens fan patir.
  3. Entendre els vuit passos per superar els pensaments que ens maltracten.
  4. Entrenar-nos en cadascun dels passos per governar la ment i els sentiments.
  5. Obtenir eines complementàries clau: respiració, atenció i visualització.

El programa és molt senzill i eficaç. Apliqueu-lo gratuïtament a la vostra escola i veureu una millora tangible.

Si us sembla útil, compartiu aquest programa amb la resta del claustre i altres escoles. En la situació actual és una forma de ser realment útils.

Molts infants i adolescents han patit força per la situació de pandèmia i no han rebut suport per poder-la gestionar mentalment i emocionalment. Aquest programa és clau per acollir-los el proper setembre i durant el curs.

Amb aquest programa els donareu suport i aprendran a governar la seva ment i els seus sentiments. També significarà un important suport per al professorat, perquè veureu com millorarà l’ambient a l’aula i s’incrementarà la capacitat d’aprendre.

A més, aprendre a governar el seu interior serà un guany molt útil també pel futur dels alumnes: en una societat volàtil, incerta, complexa i ambigua com l’actual, els calen eines per poder gestionar les seves pors.

Gaudiu del programa d’entrenament gratuït.
Beneficieu el vostre alumnat.
Gràcies per ser aquí.

Daniel Gabarró
Mestre i psicopedagog
www.danielgabarro.com

A Boira Editorial (www.boiraeditorial.com) també trobareu material realitzat o supervisat per en Daniel Gabarró:

  • Quadern Dominar l’ortografia: ensenya el procés mental de la bona ortografia i redueix les faltes entre un 50 i un 80%.
  • Sèrie de set quaderns Dominar els problemes matemàtics: ensenyen el procés mental per resoldre els problemes matemàtics.
  • Quadern Dominar les taules de multiplicar: ensenya el procés mental per aprendre les taules amb la meitat de temps i esforç.
  • I petits vídeos gratuïts per tractar temes clau a l’aula: la mort explicada als infants i adolescents, el bullying, la prevenció d’abusos sexuals, com explicar el divorci als infants…

Publicat al setembre de 2020 en el butlletí informatiu Estratègies en temps d’incertesa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.