<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom" xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" > <channel> <title>Educat</title> <atom:link href="https://www.educat.cat/blog/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" /> <link>https://www.educat.cat/blog</link> <description>Blog de Psicopedagogia</description> <lastBuildDate>Wed, 13 Nov 2024 09:37:33 +0000</lastBuildDate> <language>ca</language> <sy:updatePeriod> hourly </sy:updatePeriod> <sy:updateFrequency> 1 </sy:updateFrequency> <generator>https://wordpress.org/?v=5.5.15</generator> <item> <title>El suïcidi: factors de risc i estratègies de prevenció</title> <link>https://www.educat.cat/blog/el-suicidi-factors-de-risc-i-estrategies-de-prevencio/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/el-suicidi-factors-de-risc-i-estrategies-de-prevencio/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[administrador]]></dc:creator> <pubDate>Mon, 30 Sep 2024 09:52:40 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Inèdits]]></category> <category><![CDATA[Psicologia]]></category> <category><![CDATA[educacio]]></category> <category><![CDATA[mort]]></category> <category><![CDATA[pèrdues]]></category> <category><![CDATA[prevencio]]></category> <category><![CDATA[risc]]></category> <category><![CDATA[senyals]]></category> <category><![CDATA[suicidi]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=7281</guid> <description><![CDATA[Equip de Redacció de PrisMa El suïcidi és un problema de salut pública global que afecta milions de persones cada any a tot el món. Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), aproximadament 700.000 persones moren per suïcidi anualment, cosa que equival a una mort cada 40 segons. La prevenció del suïcidi és una tasca...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/el-suicidi-factors-de-risc-i-estrategies-de-prevencio/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> <item> <title>Inside Out 2 (Del revés 2)</title> <link>https://www.educat.cat/blog/inside-out-2-del-reves-2/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/inside-out-2-del-reves-2/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[Suport Tècnic Informàtic]]></dc:creator> <pubDate>Tue, 25 Jun 2024 20:18:25 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Et recomanem: pel·lícula]]></category> <category><![CDATA[Inèdits]]></category> <category><![CDATA[adolescència]]></category> <category><![CDATA[autoconeixement]]></category> <category><![CDATA[autoestima]]></category> <category><![CDATA[comportament]]></category> <category><![CDATA[comprensió]]></category> <category><![CDATA[conducta]]></category> <category><![CDATA[creixement]]></category> <category><![CDATA[desenvolupament]]></category> <category><![CDATA[educació]]></category> <category><![CDATA[emocional]]></category> <category><![CDATA[emocions]]></category> <category><![CDATA[família]]></category> <category><![CDATA[pel·lícula]]></category> <category><![CDATA[psicologia]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=7263</guid> <description><![CDATA[Inside Out 2 segueix la història de la Riley Andersen, que ara ha d’aprendre a fer front als desafiaments de l’adolescència. La Riley està il·lusionada però també nerviosa pels canvis que li comportarà el seu primer any d’institut. Les emocions bàsiques que ja coneixem (la Joia, la Tristesa, la Por, la Ira i el Fàstic)...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/inside-out-2-del-reves-2/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> <item> <title>L’educació secundària en l’era de la intel·ligència artificial: preparem els estudiants per al futur</title> <link>https://www.educat.cat/blog/leducacio-secundaria-en-lera-de-la-intelligencia-artificial-preparem-els-estudiants-per-al-futur/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/leducacio-secundaria-en-lera-de-la-intelligencia-artificial-preparem-els-estudiants-per-al-futur/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[administrador]]></dc:creator> <pubDate>Mon, 15 Apr 2024 11:40:09 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Educació]]></category> <category><![CDATA[Inèdits]]></category> <category><![CDATA[adolescència]]></category> <category><![CDATA[adolescents]]></category> <category><![CDATA[aprenentatge]]></category> <category><![CDATA[desenvolupament]]></category> <category><![CDATA[educació secundària]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=7243</guid> <description><![CDATA[Encarna Vallespí Doliu Hi havia una vegada un món en què la intel·ligència artificial havia transformat completament l’educació. En aquest món els instituts eren uns llocs màgics, plens de sorpreses i aventures. El protagonista de la nostra història és en Marc, un adolescent curiós i inquiet que sempre ha somiat descobrir noves fronteres i aprofundir...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/leducacio-secundaria-en-lera-de-la-intelligencia-artificial-preparem-els-estudiants-per-al-futur/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> <item> <title>Integrar la intel·ligència artificial en l’educació primària: potenciar la creativitat i la col·laboració</title> <link>https://www.educat.cat/blog/integrar-la-intelligencia-artificial-en-leducacio-primaria-potenciar-la-creativitat-i-la-collaboracio/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/integrar-la-intelligencia-artificial-en-leducacio-primaria-potenciar-la-creativitat-i-la-collaboracio/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[administrador]]></dc:creator> <pubDate>Thu, 01 Feb 2024 15:34:50 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Educació]]></category> <category><![CDATA[Inèdits]]></category> <category><![CDATA[aprenentatge]]></category> <category><![CDATA[desenvolupament]]></category> <category><![CDATA[educació primària]]></category> <category><![CDATA[infant]]></category> <category><![CDATA[infants]]></category> <category><![CDATA[primària]]></category> <category><![CDATA[TIC]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=7227</guid> <description><![CDATA[Encarna Vallespí Doliu Hi havia una vegada un grup de nens que anaven a una escola molt especial. Aquesta escola tenia un secret: utilitzava la intel·ligència artificial per fer que l’aprenentatge fos màgic i divertit. Un dia, el professor va reunir el seu alumnat a l’aula i va anunciar: “Avui, farem un viatge fascinant amb...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/integrar-la-intelligencia-artificial-en-leducacio-primaria-potenciar-la-creativitat-i-la-collaboracio/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> <item> <title>Entrevistem… Carme Junyent. Lingüista</title> <link>https://www.educat.cat/blog/entrevistem-carme-junyent-linguista/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/entrevistem-carme-junyent-linguista/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[Suport Tècnic Informàtic]]></dc:creator> <pubDate>Fri, 29 Sep 2023 15:14:19 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Entrevistem...]]></category> <category><![CDATA[Inèdits]]></category> <category><![CDATA[cultura]]></category> <category><![CDATA[diversitat]]></category> <category><![CDATA[docents]]></category> <category><![CDATA[educació]]></category> <category><![CDATA[formació]]></category> <category><![CDATA[identitat]]></category> <category><![CDATA[llengua]]></category> <category><![CDATA[sistema educatiu]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=7107</guid> <description><![CDATA[Jordi Català Llufriu Des de PrisMa vam tenir el privilegi de reunir-nos amb la lingüista M. Carme Junyent, uns mesos abans de la seva mort, per parlar d’alguns temes relacionats amb llengua i educació que poguessin ser d’interès dels educadors. A continuació transcrivim l’entrevista que li vam fer i l’acompanyem d’una versió editada en vídeo....]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/entrevistem-carme-junyent-linguista/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> <item> <title>Explorant el potencial transformador de la intel·ligència artificial en l’educació infantil</title> <link>https://www.educat.cat/blog/explorant-el-potencial-transformador-de-la-intelligencia-artificial-en-leducacio-infantil/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/explorant-el-potencial-transformador-de-la-intelligencia-artificial-en-leducacio-infantil/#comments</comments> <dc:creator><![CDATA[Suport Tècnic Informàtic]]></dc:creator> <pubDate>Mon, 24 Jul 2023 08:30:00 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Educació]]></category> <category><![CDATA[Inèdits]]></category> <category><![CDATA[aprenentatge]]></category> <category><![CDATA[desenvolupament]]></category> <category><![CDATA[educació infantil]]></category> <category><![CDATA[infant]]></category> <category><![CDATA[infantil]]></category> <category><![CDATA[infants]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=7049</guid> <description><![CDATA[Encarna Vallespí Doliu Hi havia una vegada un grup de nens molt curiosos que anaven a l’escola d’educació infantil de Somriures Feliços. Un dia, la seva mestra, la senyoreta Laura, va arribar a l’aula amb una sorpresa emocionant. Va dir als nens: “Avui tenim un nou amic que ens ajudarà a aprendre i jugar. Es...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/explorant-el-potencial-transformador-de-la-intelligencia-artificial-en-leducacio-infantil/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>8</slash:comments> </item> <item> <title>La disfonia en els docents: causes i prevenció</title> <link>https://www.educat.cat/blog/la-disfonia-en-els-docents-causes-i-prevencio/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/la-disfonia-en-els-docents-causes-i-prevencio/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[Suport Tècnic Informàtic]]></dc:creator> <pubDate>Wed, 28 Jun 2023 14:15:14 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Logopèdia]]></category> <category><![CDATA[docent]]></category> <category><![CDATA[docents]]></category> <category><![CDATA[logopèdia]]></category> <category><![CDATA[parla]]></category> <category><![CDATA[salut]]></category> <category><![CDATA[veu]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=7015</guid> <description><![CDATA[Alba Badell Pons La veu és el mitjà a través del qual els mestres transmeten informació, expliquen conceptes complexos i inspiren als alumnes. Per això emetre una veu clara i ben modulada és essencial per a una comunicació efectiva a l’aula. Els mestres han de treballar en la seva pronunciació, entonació i volum per assegurar-se...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/la-disfonia-en-els-docents-causes-i-prevencio/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> <item> <title>Qui s’ha endut el meu formatge? Com adaptar-nos a un món en constant canvi</title> <link>https://www.educat.cat/blog/qui-sha-endut-el-meu-formatge-com-adaptar-nos-a-un-mon-en-constant-canvi/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/qui-sha-endut-el-meu-formatge-com-adaptar-nos-a-un-mon-en-constant-canvi/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[administrador]]></dc:creator> <pubDate>Wed, 17 May 2023 14:10:42 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Et recomanem: llibre]]></category> <category><![CDATA[conte]]></category> <category><![CDATA[educació]]></category> <category><![CDATA[educació emocional]]></category> <category><![CDATA[llibre]]></category> <category><![CDATA[psicologia]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=6993</guid> <description><![CDATA[«Qui s’ha endut el meu formatge?» és el títol del relat que el doctor Spencer Johnson va inventar per fer front a un canvi que s’havia produït en la seva vida. Animat pel seu amic, el també doctor Kenneth Blanchard, es va decidir a fer un llibre amb la història que havia ideat i que...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/qui-sha-endut-el-meu-formatge-com-adaptar-nos-a-un-mon-en-constant-canvi/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> <item> <title>El Projecte de Direcció. La Concreció del Projecte Educatiu del Centre</title> <link>https://www.educat.cat/blog/el-projecte-de-direccio-la-concrecio-del-projecte-educatiu-del-centre/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/el-projecte-de-direccio-la-concrecio-del-projecte-educatiu-del-centre/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[administrador]]></dc:creator> <pubDate>Fri, 31 Mar 2023 13:55:52 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Escola]]></category> <category><![CDATA[centre]]></category> <category><![CDATA[direcció]]></category> <category><![CDATA[docents]]></category> <category><![CDATA[escola]]></category> <category><![CDATA[Projecte de Direcció (PdD)]]></category> <category><![CDATA[Projecte Educatiu de Centre (PEC)]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=6951</guid> <description><![CDATA[Mario González Jorge La Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació (LEC) tendeix a desplegar-se en tres eixos importants: l’autonomia, la direcció dels centres educatius i l’avaluació. Aquest article se centra en la relació coherent que ha d’existir entre tots els plans, programes i projectes que deriven del Projecte Educatiu del Centre i que s’articulen...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/el-projecte-de-direccio-la-concrecio-del-projecte-educatiu-del-centre/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> <item> <title>Enriqueta Garriga. Mestra, logopeda i psicòloga</title> <link>https://www.educat.cat/blog/enriqueta-garriga-mestra-logopeda-i-psicologa/</link> <comments>https://www.educat.cat/blog/enriqueta-garriga-mestra-logopeda-i-psicologa/#respond</comments> <dc:creator><![CDATA[administrador]]></dc:creator> <pubDate>Tue, 21 Feb 2023 08:30:00 +0000</pubDate> <category><![CDATA[Entrevistem...]]></category> <category><![CDATA[aprenentatge]]></category> <category><![CDATA[consciència fonològica]]></category> <category><![CDATA[desenvolupament]]></category> <category><![CDATA[dificultats]]></category> <category><![CDATA[docents]]></category> <category><![CDATA[educació infantil]]></category> <category><![CDATA[equip de mestres]]></category> <category><![CDATA[escola]]></category> <category><![CDATA[escriptura]]></category> <category><![CDATA[infants]]></category> <category><![CDATA[llenguatge]]></category> <category><![CDATA[logopèdia]]></category> <category><![CDATA[psicologia]]></category> <guid isPermaLink="false">https://www.educat.cat/blog/?p=6935</guid> <description><![CDATA[Equip de Redacció de PrisMa Enriqueta Garriga Ferriol té una àmplia trajectòria professional: del 1973 al 1988 va treballar com a logopeda i del 1980 al 1988 va ser directora del Centre d’Educació Especial Sants Innocents de Barcelona, on s’atenen alumnes de 3 a 18 anys amb discapacitat intel·lectual; del 1993 al 2003 va ser...]]></description> <wfw:commentRss>https://www.educat.cat/blog/enriqueta-garriga-mestra-logopeda-i-psicologa/feed/</wfw:commentRss> <slash:comments>0</slash:comments> </item> </channel> </rss>